Jak mówić o większości świata? Poradniki

Globalna edukacja rozwojowa pomaga uczniom w zrozumieniu współczesnego świata.

To zadanie spoczywa na nauczycielach. Czasami trudnością może być przedstawienie krajów globalnego Południa, czyli krajów rozwijających się. Z jednej strony chcemy, aby uczniowie zdawali sobie sprawę z ogromu wyzwań stojących przed krajami biedniejszymi od Polski (czyli większością świata!), ale z drugiej – pragniemy, aby informacje o realnych problemach nie zniechęciły uczniów. Chcemy przecież rozbudzić wśród nich zainteresowanie tematyką globalną i zachęcić ich do działania na rzecz bardziej sprawiedliwego i zrównoważonego świata.

Jak znaleźć właściwą perspektywę w przedstawianiu krajów Południa?
Pomocą dla Was – Drodzy Nauczyciele! – będą publikacje prezentujące zasady rzetelnego informowania oparte na Kodeksie w sprawie obrazów i wiadomości dotyczących krajów Południa.
Pierwszy poradnik skierowany jest szczególnie do osób pracujących w organizacjach pozarządowych, ale znajdziecie w nim wiele cennych wskazówek, które posłużą także Wam do prowadzenia edukacji globalnej na wysokim poziomie.
Poradnik wydany przez Instytut Globalnej Odpowiedzialności
Drugi poradnik został stworzony specjalnie z myślą o nauczycielach. Skłania do zastanowienia się nie tylko nad tym o czym uczyć, ale także jak to robić, by dążyć do zachowania godności osób, będących bohaterami przekazywanych przez nauczycieli obrazów i wiadomości.
Lektura obowiązkowa przed rozpoczęciem zajęć :)
Poradnik wydany przez Polską Akcję Humanitarną i Instytut Globalnej Odpowiedzialności

Zobacz także...