Publikacja WWF „Dzikie podwórka – szukamy bezkręgowców”
Fundacja WWF Polska zaprasza do przyrodniczej przygody na podwórku szkół i przedszkoli. Nowy materiał „Dzikie podwórka – szukamy bezkręgowców” pokazuje, że obserwacje lokalnej fauny – zwłaszcza bezkręgowców – służą także szerszej lekcji o współzależnościach naszej planety. W edukacji globalnej ważną rolę odgrywa bioróżnorodność – różnorodność życia na Ziemi, która jest fundamentem funkcjonowania ekosystemów i dobrobytu ludzi. Jednocześnie zaniki bioróżnorodności wymieniane są jako jedno z najpoważniejszych współczesnych wyzwań globalnych.
Działania edukacyjne, które pokazują uczniom, że nawet lokalna troska o najmniejsze zwierzęta ma sens, bo kształci postawy odpowiedzialności za planetę. Aby pomóc w prowadzeniu obserwacji z uczniami i uczennicami Fundacja WWF Polska przygotowała publikację, która powstała na podstawie obserwacji wykonanych przez nauczycielki i nauczycieli wychowania przedszkolnego i klas 0-3, uczestników i uczestniczki konkursu „Dzikie podwórka – szukamy bezkręgowców”. Znajdziecie tam wskazówki, co można zrobić by Wasze szkolne lub przedszkolne podwórka stały się atrakcyjnym miejscem dla bezkręgowców oraz pomysły na aktywności edukacyjne, które możecie wykorzystać w czasie zajęć, a które zostały zaproponowane i przetestowane przez innych nauczycieli i nauczycielki.
WWF zachęca do włączenia „Dzikich podwórek” w obchody Tygodnia Edukacji Globalnej – poprzez obserwowanie bezkręgowców uczymy dzieci, że ochrona różnorodności biologicznej to odpowiedzialność wszystkich mieszkańców Ziemi
Link do materiału: https://www.wwf.pl/edukacja/publikacja-dzikie-podworka-szukamy-bezkregowcow




