Nowy projekt dla nauczycieli/lek – Akcja Dekolonizacja
Projekt „Akcja Dekolonizacja – jak historia świata wpływa na teraźniejszość”, stanowi rozszerzenie do tematyki dominacji, władzy i współzależności globalnych omawianych na lekcjach. Obecne wojny i konflikty jak w soczewce skupiają temat dominacji, na który w szkole patrzy się często stricte historycznie. Klasy poznają terminy jak kolonializm, imperializm, okupacja, aneksja, zabory, dominacja gospodarcza, ale nie zawsze są w stanie podać ich współczesne przykłady.
W ramach projektu zostaną opracowane m.in. FISZKI EDUKACYJNE w oparciu o technikę nanolearningu, które będą stanowiły podręczne i praktyczne narzędzie, do którego można sięgnąć w każdej chwili, aby wzbogacić temat lekcji o nieoczywiste zagadnienia, pokazujące złożoność świata.
🔹 Czy język ojczysty determinuje tożsamość narodową?
🔹 Co o „odkryciu Ameryki” myślą jej rdzenni mieszkańcy?
🔹 „Eskimosi” i „Indianie” – dlaczego nie chcą być nazywani w ten sposób?
🔹 Dlaczego słyszymy o udzielaniu pomocy humanitarnej w Afryce, ale nie o tym, że niektóre jej państwa wciąż płacą swoim byłym kolonizatorom?
🔹 Czym jest postkolonializm, a czym neokolonializm?
🔹 Czy aneksja ziem innego państwa oburza nas tak samo, bez względu na szerokość geograficzną?
Nabór rusza JUŻ WKRÓTCE!
W ramach projektu Fundacja:
rozsyła powstałe materiały dydaktyczne w wersji drukowanej
organizuje szkolenie stacjonarne 15.11.2024 w Kozienicach
organizuje webinar szkoleniowy
przygotowuje scenariusze lekcji na Tydzień Edukacji Globalnej 2024.